قالي و فرش هاي ايراني قالي و فرش هاي ايراني .

قالي و فرش هاي ايراني

ويژگي هاي فرش دستبافت

اگر از آن دسته افرادي هستيد كه خانه را مكاني براي استراحت و آرامش خود برمي‌گزينيد، بهتراست در مورد نوع كف‌پوش در خانه مقداري وسواس به خرج دهيد تا فضايي كاملا ايده‌آل و آرامش‌بخش براي شما در فضاي خانه فراهم شود. فكر كردن راجع به سبك زندگي‌تان و همين‌طور در مورد عادت‌هاي روزمره‌تان مي‌تواند شما را به يك انتخاب مناسب در مورد فرش با طول عمري بالا سوق دهد. پوشش مناسب براي كف خانه‌ها يكي از اصلي‌ترين نكاتي است كه بايد رعايت شود. با انتخاب يك كف‌پوش مناسب، آرامش و راحتي از پا به كل بدن انتقال پيدا مي‌كند.

فرش دستبافت ايراني

در اين مقاله به چند نكته فرش دستبافت مي‌پردازيم تا انتخاب شما آگاهانه‌تر صورت گيرد

ويژگي اول:
براي انتخاب فرشي مناسب و ايده‌آل اولين قدم اين است كه شيوه استفاده از اتاق و نوع كاربرد آن‌را در نظر داشته‌باشيد. براي مثال، فرشي كه در يك اتاق پذيرايي پر رفت و آمد و يا در يك اتاق ناهارخوري شلوغ انداخته مي‌شود حتما بايد قابليت پا خور بودن را داشته باشد و براي استفاده‌هاي طولاني مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولي براي فضايي مانند اتاق خواب كه مكاني براي استراحت است و همچنان پر رفت و آمد هم نيست مي‌توانيد فرشي با جنسي لطيف و از طيف رنگ‌هاي روشن استفاده كنيد. با استفاده از اين نوع فرش فضاي اتاق همچنان ملايم‌تر و لطيف‌تر نمايان مي‌شود.

ويژگي دوم:
در دومين قدم بهتر است به سبك زندگي‌تان توجه خاصي داشته‌باشيد، اگر كودكي داريد و يا از حيوانات خانگي نگهداري مي‌كنيد و يا اينكه اعضاي خانواده‌تان ورزشكار هستند بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هايي استفاده كنيد كه شلوغ و تيره هستند و كثيفي را نمايان نمي‌كنند. بايد توجه داشته باشيد كه اين سبك زندگي شما با افرادي كه تنها زندگي مي‌كنند بسيار متفاوت است ولي اگر از آن دسته افرادي هستيد كه خانواده كم جمعيت داريد و عادت به رفت و آمد و شلوغي نداريد بهتر است از فرشي كه داراي نقوش كم و به رنگ روشن است، استفاده كنيد.

ويژگي سوم:
توجه داشته باشيد كه فرش‌هاي تك رنگ تيره، مانند آبي نفتي، مشكي يا قهوه‌اي مايل به شكلاتي به سادگي لكه‌هاي روشن و يا دوده‌ها را نمايان مي‌كنند و فرش‌هايي كه داراي رنگ‌هاي بسيار روشن هستند، مانند سفيد و يا كرم گرد وغبار و جاي پا را نشان مي‌دهند. اگر فرشي را براي محوطه بيروني خانه مي‌خواهيد، بهتر است محيط خارج خانه و ميزان آلودگي را در نظر بگيريد تا فرش جلوي در كثيف نمايان نشود. محيط داخلي خانه را هم بررسي كنيد تا ببينيد كه بيشتر چه نوع كثيفي شامل آن مي‌شود و سپس رنگ فرش را انتخاب كنيد.

ويژگي چهارم:
اگر فضاي كوچكي در خانه داريد و مي‌خواهيد بزرگ‌تر نمايان شود، بهتر است از فرش‌هايي كه داراي رنگ‌هاي روشن هستند، استفاده كنيد. به طور معمول اين نوع از فرش‌ها فضا را بزرگ‌تر جلوه مي‌دهند. اگر فضاي خانه‌تان بسيار بزرگ و كم اثاثيه جلوه مي‌كند، بهتر است از فرش‌هايي استفاده كنيد كه داراي رنگ‌هاي تيره هستند، اين نوع فرش‌ها فضايي دنج، گرم و صميمي به وجود مي‌آورند.

ويژگي پنجم:
آن دسته از فرش‌هايي كه داراي چند رنگ مختلف هستند و يا طرح‌هايي تو در تو دارند، ذرات كوچك، غبار و خاك را كمتر از ديگر فرش‌ها نشان مي‌دهند. اگر خانه‌اي داريد كه در معرض گرد و غبار و دوده قرار دارد، بهتراست يكي از همين انواع فرش‌ها را انتخاب كنيد.

ويژگي ششم:
به شيوه استفاده و نوع كاربرد فرش‌ها بسيار توجه داشته ‌باشيد. به ياد داشته ‌باشيد آن دسته از فرش‌ها كه در بافت‌شان نايلون به كار رفته است و به اصطلاح فرش‌هاي نايلوني ناميده مي‌شوند، بسيار با دوام و در برابر تغيير شكل بسيار مقاوم هستند و به نسبت ديگر فرش‌ها قيمت ارزان‌تري هم دارند. تنها ايرادي كه اين دسته از فرش‌ها دارند اين است كه گرد و خاك را به سادگي به اطراف منتقل مي‌كنند.

ويژگي هفتم:
به ياد داشته باشيد، فرش‌هايي كه در بافت‌شان اولفين به كار رفته است، در برابر رطوبت مقاوم هستند و به سادگي تميز مي‌شوند اما به مرور زمان حالت اصلي‌شان را از دست مي‌دهند و به اصطلاح كش مي‌آيند.

ويژگي هشتم:
فرش‌هاي پشمي داراي ماندگاري زيادي هستند و در برابر عوامل محيطي مقاومت بالايي دارند اما گرد و خاك به سختي از آنها جدا مي‌شود.

ويژگي نهم:
فرش‌هاي اكريليك و پولي استر ممكن است خرده‌هايشان از آنها جدا شود.

ويژگي دهم:
به ياد داشته باشيد كه اگر از فرش استفاده نمي‌كنيد، آن را در حالت لوله شده نگهداري كنيد نه در حالتي كه پهن باشد، در اين صورت فرش دست نخورده و نو باقي مي‌ماند


برچسب: ، انواع فرش دستبافت، تاريخچه ي فرش دستبافت، رنگ فرش دستبافت، قيمت فرش دستبافت، مشخصات فرش دستبافت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۴۲:۱۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :